diy gidas // iv.hardcore.lt // iv01 // iv02 // iv03// iv04// iv05

Tarkim jauna pankroko grupė žiurkės
grįžę iš turo su chebra sumąstė važiuoti dviračiais ilgesniam laikui :)

*ilgesnis laikas* gali būti nuo kelių savaičių iki ištisos amžinybės. Iš esmės nėra ką aiškinti jaunai pankroko grupei žiurkės apie važiavimą dviračiais, nes jie visi yra tai darę. Tačiau yra dalykų, kuriuos pankroko grupė žiurkės geriau žinotų iš anksto, jei jau sumanė išvažiuoti *ilgesniam laikui*.

*Prieš viską. Žiurkės, žinoma, jau buvo viską seniai sugalvoję ir likus pakankamam laiko tarpui susėdo ir aptarė kur keliaus, kiek keliaus, ką norės pamatyti, ko nenorės pamatyti, ką valgys, kur miegos (palapinėj, 1000 žvaigždučių viežbuty, tam kaime pas draugelį ir pan.) ką dar veiks ir ko tam reikės.

Taip pat žiurkės daug važinėjo dviračiais dar prieš kelionę (tarkim nuvažiavo į koncertą iš Vilniaus į Šalčininkus ir įsitikino, jog dviračiai pirmą kelionės dieną nesubyrės ir kad šiknos skausmas jiems yra visai smagus malonumas.

Taip pat žiurkės pamanė, jog neblogai yra bent daugmaž pasiskirstyti veiklos sritis - bent jau remontininkę ir medbrolį, kad išvengti nesusipratimų. Nes kai dviračių ir žiurkių sveikata visi rūpinsis bendrai po biškį, tai gali atsitikti taip, kad niekas nepaims špikių rakto arba binto ir tai išaiškės vidury miškų, draugei su kraujuojančiais keliais ir alkūnėmis gulint ant asfalto šalia dviračio be kelių špikių. Todėl geriausia - kai kiekvienas, žinodamas apie savo ir savo dviračio problemas pasirūpina savimi, ir kas nors vienas, gerai tą išmanydamas, pasirūpina visais.

*Kelionė. Per dieną nesunkiai įmanoma numinti nuo 60 iki 80 km, ir dar lieka pakankamai laiko įdomių vietų apžiūrėjimui, papindėjimui, maudymuisi, bambų kasymui prieš saulę ir pan. Nemalant šūdo ir nesant *įdomių vietų*, galima numinti 100 ir daugiau, o jei labai reikia kur patekti ir 200 km (paskutinis variantas nėra pats įdomiausias, nebent po to gali sakyti - "jė, aš tai padariau"). Pirmosiomis dienomis žinoma, neverta plėšytis. Aišku galima daryti bet kaip, bet jeigu jau žiurkės sugalvojo važiuoti kasdien, nuo 50 iki 110 km per dieną, tai taip pat jie sugalvojo, kad zjbs yra į savaitę padaryti po 1 day off'ą prie kokio nors ežero ir pan. Bet galima labai visaip - pvz., per kelionę žiurkės sutiko šikšnosparnius, kurie važiavo naktimis, nes dienomis buvo labai karšta.

Vidutinis greitis dažniausiai būna 18-20 km/h. Ai, dar būna, kokią dieną per visą kelionę, trumpa atkarpėlė, kai vėjas pučia į nugarą, tai tada vidutinis greitis būna kad ir 31 km/h. Bet dažniausiai vėjas pučia į snukučius. Kartais jis pučia taip, kad vidutinis greitis būna 10 km/h. Kai taip atsitiko žiurkėms, jos daug keikėsi ir kai pasibaigė keiksmažodžių atsargos, jos sugalvojo kaip vėją apipisti - sustojo į koloną viena už kitos, kad tarp galinio ir priekinio kolegos rato būtų apie pusmetrį ir taip važiavo. Pirmai žiurkei keiktis teko kaip ir prieš tai, bet už jos susidariusiame oro maiše likusioms minti buvo žymiai lengviau. Po kiek laiko į priekį išvažiavo kita žiurkė, po to dar kita ir taip toliau ir visos važiavo ilgai ir laimingai. Aišku taip važiuojant - "glavnoe nesuetitsya", t.y. nedaryti staigių greičio svyravimų, kad nesibrūžintų ratai, bo taip ir susikoliečint nechylai galima.

Vidutinis vidutinis greitis, t.y. greitis su visom trumpom nepatogiom atkarpėlėm, lėtais pavažiavimais ir kito, kuriam kas nors atsitiko paulaukimais būna kokie 16 km/h, tai viską apskaičiavus, paaiškėja, kad maždaug 80 km numinti reikia 5 valandų. Taip kad miegui, valgio darymui ir valgymui ir visam kitam lieka pakankamai daug laiko. Na bet čia tik teoriškai vidutiniškai, dažniausiai iškyla visokie netikėtumai, kurie viską sutvarko savaip.

Dar tipo greičiausio važiavimo ir mažiausio pavargimo santykis geriausias būna tada, kai per valandą ilsiesi 10 min, o visą kitą laiką mini. Bet šitas dažnai nepavyksta, nes pamatai, ką nors įdomaus, kur galima įlipti ar kam nors nuleidžia padangą...

*Dviratis. Stebuklo nereikia, bet. Tikrai reikia - kad turėtų bagažinę ir važiuotų bei stabdytų. Ir geriau būtų su bėgiais, nes norint daug varyti su oldskūliniais reikia būti gera meška, o ne žiurke. Dar galėtų būti ir keli atšvaitai, o visai gerai kai bent vienas turi raudoną diodinę lempečkę mirsksinčią (kad prisegt prie šiknos paskutiniam, kai tamsoj važiuoji, kad neparternktų), nu ir tada jau kokią vieną priekinę - kad kelalį pasišviesti; dinama - šūdas, bo sunkiau mint, be to šviečia priklausomai nuo to kiek mini. *Biškį geriau*, kada dviratis turi 28 colių ratus, dvigubus ratlankius, geras detales - stabdžius, simpleksus (tie kur bėgius mėto); purvasargiai - irgi neblogai, nebent mėgsti būti šlapia;

*Daiktai ant dviračio. Žiurkės iškarto suprato, jog kam vežtis daiktus ant kuprų, jei daiktus galima vežtis ant dviračių bagažinių. Jei vis dėlto kiltų mintis daiktus vežtis ant kuprų, tai vis tiek geriau juos vežtis ant bagažinės, nes ant kupros - sunku, bjauru, nepatogu, nemalonu, nemiela etc. Geriausia turėti dviratinę kuprinę, bet jos brangios, o pigios greitai plyšta, o jei dar tingi pasiūti pati, be to pasiūti gerai dar ir sunku, tai tokiu atveju, galima pritvirtinti baslį skersai bagažinės ir tada ant viršaus dėti paprastą turistinę kuprinę (kurią jau pasiskolinti ar kitaip gauti yra kur kas lengviau).

Dar visiems daiktų pritvirtinimams yra zjbs (gal net tai kad zjbs, bet *reikia*) turėti *espanderių* - tokių tamprių virvių iš gumos, su geležiniais kabliais gale (labai nezjbs, kai betempiant ji atsikabina ir geležiniu kabliu kala tau per snukį). Vienu žodžiu mantos pritvirtimas prie dviračio yra svarbu, nes visai nesmagu stoti pastoviai jos taisyti ar ką nors pamesti ir nepastebėti. Be to, už espanderio galima užkišti daiktų, kurių pastoviai *greitai prireikia*.

*Dviračio remontas. Pakankamai skaudus reikalas. Bo dviračio natūra skiriasi nuo žiurkės tuo, kad jeigu pvz., kuri nors žiurkė vakare suserga, tai gali būti taip, kad ryte atsikėlus ji jausis geriau; o va dviračiui ryte bus taip pat kaip buvo. Todėl iš esmės dviračių sveikata yra netgi svarbiau už žiurkių.

Kas gali atsitikti (kas dažniausiai atsitinka, bo dviratis gali ir vabšė subyrėti, bet taip būna retai), ir ką galima pataisyti be didesnių išlaidų ir vargo:

Dar gali atsitikti daug kas, tačiau jau rečiau ir labiau apsimoka įsiteigti, kad "davai taip nebus", nes pirkti visas atsargines detales, kurios gali sugesti, nepatogu, brangu ir po to jas tampyti dar kažkam reikia...

Kokius įnagius geriau turėti:

Kokias detales ir chlamą geriau turėti:

Geriau negalvoti, kad nieko neatsitiks, nes atsitiks tikrai ir dažniausiai pačią pirmą dieną ;)

*Žiurkės sveikata

Stopudovai tai reikia tvarsčių, bet apie tai bus kitą kartą DIY sveikatos gide ;)


iv@hardcore.deletethis&that.lt | hardcore.lt